zaterdag 15 september 2007

Kotenjacht en CHAOS

Dag zoetjes,
Eerst en vooral: Bruintje proficiat da ge uw diploma hebt, vier dat maar supergoed (uitroepteken)

Bedankt voor al die schatten die aan mij denken en 'Nathalies avonturen in Coimbra' meelezen
Duseuh waar zat ik: ahja, ik was op zoek naar een kot: eergisteren beginnen zoeken vol goede moed, denkende dat elk kot iets of wa moest meevallen, MAAR NEEEN.
Eerst moest ik een hele lijst afbellen, maar de meeste koten waren al vol. Na 20 euro op te bellen, vond ik toch 3 koten...
Het eerste waar ik naartoe ging was mooi gelegen, oud herenhuis, MAAR probleem was, dat de huisbaas daar naast woonde en die was superstreng... Toen zag ik de kamer: supermuffig, en alles was onafgewerkt, de wc stond er maar half, de douche beschimmeld.. Alee ja, dan afspraak met het volgende... Da was in een ongelooflijk vervallen gebouw, en vanbinnen zag het er al even erg uit... Aangekoekt eten op het fornuis enzo... Ik had nog een klein beetje moed over, dus op naar het volgende: dat was okee, met dubbel bed en de prijs was ook ok, MAAR die kamer was zooooo griezelig donker, de sfeer was al even duister (even later ontdekte ik daarenboven dat mijn eventuele kamerbuur een Spaanse gothic was...) en daarbovenop: ge moest u kleren wassen op de goede oude manier: op een wasbord... een middeleeuwse sfeer dus. Jiehaaa mijn moed was op. Bijgevolg werd ik gisterenmorgen al wenend wakker, dat heeft zeker drie uur geduurd, dat wenen, en mijn kamergenote (een Australische die vier maand aant rondtrekken is door Europa) heeft mij getroost, ze heeft zelfs een bos bloemen gekocht voor mij en die mooi op mijn bed gelegd toen ik even weg was naar de universiteit. Superlief dus (ik dacht wel even dat ik een geheime aanbidder had, hihi).

Ben dus verder op kotenjacht gegaan: weer tien euro opgebeld: niets, ofwel kennen ze geen Engels (zelfs geen Spaans) en leggen ze gewoon grofweg de telefoon op ofwel hebben ze geen kamers meer... Plots zag ik een studentenwoonst, ben er binnengestapt en heb gevraagd of ze nog een kamer hadden, en ja, dat hadden ze: een kamer in de kelder, zonder ramen aan 150 euro... Ik zou me net iets teveel in een dutroux-achtige situatie voelen vrees ik.
Gelukkig vond ik tien minuten later een ander studentenhuis: dat was super, alles meeeeegaaaagoe, behalve 1 negatief ding: er wonen enkel meisjes, zestien meisjes.
Maar het is gewoon het perfecte kot, dus als ik in de loop van volgende dagen niets beters vind,...

Een ander fantastisch verhaal:de unief:
Ben al duizend keer naar de unief geweest om mijn Portugese coordinator te zoeken (zonder hem weet ik niet eens welke vakken ik kan en mag doen). Diene mens is nooit aanwezig en hij zal pas woensdag (misschien) aanwezig zijn... CHAOS. Dus nog een week langer wachten om alle administratieve rompslomp hier te doen... AAAARRRGGGHHHH


Ik sta dus nog steeds nergens :-)

Deze morgen een vreselijke heimwee-bui gehad...

Vandaag hele dag lui geweest, even rust nodig.

Het was vandaag het raarste weer ooit: snikheet, massa's zon en plots: regendruppels, maar de zon bleef schijnen, en gieten dat het deed...En het blijft snikheet, ondanks de wolken en de regen. Dus zonnen en douchen tegelijk, mooi meegenomen :-D

Voor de rest: in the hostel where I live heb ik een Braziliaanse Limburger leren kennen die in Nice woont... Ja echt, die spreekt zoooot veel talen...Maar is Limburgs eigenlijk wel een taal? hehehehehe

OOH ja, nog iets: Ik begin alle talen door elkaar te spreken: dus verwarring alom...
Zo was ik gisteren Engels aan het spreken en plots begon ik in het Nederlands mijn uitleg te vervolledigen en dat heeft zo enkele minuten geduurd, voor ik door had dat ik niet meer in het Engels bezig was... Of dan spreek ik Spaans met Duitse woorden in...

EEN HEEL DIKKE KUS VOOR MIJN GELIEFDE FAMILIE EN VRIENDEN

5 opmerkingen:

stocky zei

Yo,de Muis,
Ik mis u hier al nijg.
Ge zult wel rap iets vinden die u aanstaat,das normaal in een studentenstad dat je niet direct iets vind.Maar ge hebt gelijk van niet zomaar de eerste de beste kot te nemen.Anders die van die zestien meiskes klinkt niet slecht.
Hier aan het thuisfront is alles ok.
'T is vrijd.en zaterd. vrij druk geweest ,eindelijk!
In Portugal is't natuurlijk niet gelijk bij ons wat timing betreft.
Uwen coach gaat wel opdagen !Maak u daar niet zenuwachtig in.achter een week of 2 gaat ge u ritme automatisch wel aan de lokale gewoontes aanpassen.Allee 'k ga nu efkes naar de rommelmarkt.
Ha ja ik ga u nog een mailke doorsturen van een meisken an de fanfare die vorig jaar in Coimbra zat ,die een paaar adressen heeft gegeen van vrienden van terplaatse die u zouden kunnen helpen met vanalles,Ik stuur hem subiet door.
Wreed dikke toot van uw oneindig graag ziende papa

Anoniem zei

hoi tetterken,

hoe was de kotenjacht verder?....

Hier ist weeral koud en regenweer! druipenat toen ik van t stad kwam afgefietst!

straks 3 uren les met 1 springuur en dan naar lebbeke!
dus weer ne rushdag!

veel succes in je zoektocht: zal duimen en grosse merde roepen!

tot volgend (minder beknopt?!)verslag

graagziekusknuffel van
tanteke

Anoniem zei

Hallo Nathalieken

we hopen dat je snel een kot gaat vinden, niet opgeven dus...
We missen je allemaal heel erg hoor. Helena groeit nog elke dag dus tegen dat je zal terug zijn is ze weer flink veranderd.
Philippe heeft het druk met de voorbereidingen voor de verhuis naar de winterkantine, ja de zomer die we nooit gehad hebben is weer voorbij. De koude winter staat al voor de deur, hopelijk komt Helena hem door zonder al te veel ziekte, ze heeft al enkele dagen een flinke snotvalling en snurkt als een varkentje als ze slaapt, de sukkel...
Dus geniet maar van de mooie zomerdagen in Coimbra, ik heb trouwens enkele foto's gezien van de unief ed, het ziet er inderdaad een prachtige stad uit. Voor je het weet heb je er je draai gevonden en wil je niet meer terug komen ! Hoe gaat het met Andrew in Lissabon, lukt alles voor hem een beetje.
Veel groetjes van ons allemaal en tot heel snel (snif snif)
Kristina Philippe en het muizenkopke en natuurlijk dikke sampras

Anoniem zei

elaba nathalieke
sorry dat ik niet eerder een reactie heb geschreven. Ik hoop dat ge nu al een kot hebt gevonden want ik kan mij voorstellen dat het nie zo plezant is om alleen in een stad die ge nie kent iets te vinden dat je leuk vindt. ik denk dat ge nu al naar de les moet want we zijn al de 19e, hopelijk lukt dat een beetje, maar ik geloof echt in u, ge gaat da zeker goe doen!!!
Geniet van uw reis en nie te veel wenen, het komt wel allemaal goe!!!
vele dikke kusjes
stefke

Anoniem zei

elaba meisje,

eerst en vooral nog veel succes bij het zoeken naar je kot. Hopelijk bevalt Portugal je al een beetje.

Maandag ben ik geopereerd. mijn cyste is weggenomen. zit een weekje in het gips. doet nog wel een beetje pijn maar het gaat wel. we gaan je missen vrijdags op den tennis. tegen wie ga ik nu mijn wekelijks roddelken moeten doen?

In ieder geval heel veel plezier met de nieuwe omgeving, de nieuwe school en de hopelijk vele nieuwe vriendjes en vriendinnetjes.

groetjes, Annelies

xx