dinsdag 25 september 2007

Erasmusparty, weekendje Lissabon en eerste dag les


Haai! (op de foto Renaat en Tina)

Op donderdag was er dus de erasmusdinner. Ik moet zeggen: het eten viel echt nog mee, ondanks het feit dat het voor een man of 50 was... Er waren vooral veel Spanjaarden en Brazilianen, die veel lawaai maakten. Ook nog iemand uit Vlaanderen, een sympathiek tettergat :)

Erna was er de erasmusparty... Ge kunt u niet voorstellen hoeveel volk er daar was, van alle soorten en kleuren (letterlijk), uiteraard ook heel vaak Portugezen, die daar gewoon waren om buitenlandse vrouwkens te strikken... In het begin was het vreselijk rustig en iedereen stond daar buiten wortel te schieten. Ik ben dus langs het raam naar binnen gekomen, ja ge leest het goed, langs het raam. Renaat en een vijf-meter-brede Spanjaard (die L.O. studeert) zaten uit het raam naar ons te roepen en ze gaven hun hand aan, maar uiteraard om te lachen...Maar ik maakte een Tia-Hellebaut-sprong in de lucht en hup: ze pakten elk een hand en trokken mij naar boven. Een heel grappig feit, want als we het aan mensen vertelden die het niet gezien hadden, geloofden ze het zelfs niet. Het was uiteraard een staaltje van teamwork, want had één van de twee mijn hand niet goed vastgehad...
De party zelf was vrij vreemd: als ge binnenkwam, kreeg ge een soort van consumptiekaart, neen niet met gratis drank, maar elk drankje dat ge consumeert, wordt daar op geschreven. Als ge de fuif wilt verlaten, moet ge eerst u drankjes gaan betalen aan de kassa, ze drukken dan een stempel op die kaart en dan pas moogt ge naar huis...Als ge de kaart verliest tijdens het feesten, moet ge 100 euro boete betalen..En er is ook een minimumconsumptie van 3 euro...Fijn! Ik ben gelukkig elegant omgesprongen met de kaart, want ik ken mezelf...
De muziek was afschuwelijk, echt de typische latinobullshit...Maar de sfeer was wel super.
Dan ben ik met João (de man van de hostel, een beetje mijn peter hier) nog naar een soort van discotheek geweest waar er vooral Portugezen zitten...Eindelijk goede muziek, ik verschiet er soms van welke muziek ze hier allemaal kennen...

Trouwens, de Portugese bende van de hostel zijn fan van DEUS, en staan op de foto met Tom Barman, dronken en feestende in Lissabon... Als het eens slecht weer wordt hier, dan ga ik naar Anyway the wind blows met Portugese ondertiteling kijken.

De vrijdag voelde ik me uiteraard uiterst moe, want ik was tot 7 uur uitgeweest, heb de zon zien opkomen... Van twee tot acht in de hostel gewerkt en 's avonds met de Sloveense Tina een slaatje gaan eten (we wilden eens gezond doen, maar we hebben dat dan ook verprutst achteraf door een pannekoek met ijs en slagroom te eten).
Dan wilden we weer uitgaan, maar dat was een pure mislukking: er was een erasmusparty in het huis van andere erasmusstudenten. Verder ga ik er niets over zeggen, zooo saai was het :)
Daarna zijn we naar de English bar gegaan (waar de dag ervoor de Erasmusparty was), maar het probleem was dat dit café op normale dagen een oudepetencafé is. VRESELIJK. We zijn daar dan ook snel vertrokken omdat die oude peten eigenlijk zielige, eenzame alcoholiekers zijn, die dringend eens van de grond moeten gaan...

Erna ben ik nog uitgeweest met João en zijn vriendenbende. Er waren enkel Portugezen, maar gelukkig is feesten universeel en hebt ge daar geen woorden voor nodig... Alhoewel: er was toch een Portugese (vreselijk lelijke) kerel die me een roos wilde geven, maar ik zei hem dak geen Portugees verstond, maar eigenlijk had ik hem wel verstaan: hij zei dat ik even mooi was als die roos en blabla, slijmslijm. Jakkes, irritante mannen!!!

De zaterdag ben ik dan naar Lissabon getrokken, twee uur op de trein en dan liefken zien!!!
Zo een blij wederziens!!!!We zijn dan zijn kot gaan bezoeken: hij heeft werkelijk enorm zijn best gedaan om een vreselijke kamer een beetje kleur en warmte te geven, en dat is hem dan ook goed gelukt. Het is wel een schande wat ze betalen voor die kamer (in vergelijking met Coimbra toch). Nu ja, het is een grootstad e... We zijn dan tapa's gaan eten in een Spaans restaurant met twee enorme schermen waar ze continue voetbal op tonen... Dus ja, als ik iets zei was er dus vrij vaak aandachtsverlies bij Andrew :)

Op zondag zijn we naar de zee geweest: het weer is daar dus veel warmer dan in Coimbra, het is een heel ander soort warmte, veel gevaarlijker om een rood in plaats van bruin velleken te kweken. Het heeft wel immens veel deugd gedaan, zo een ganse dag lekker lui niets doen, samen met mijn liefken en zijn erasmusvriendjes. Toffe mensen wel! Ik denk dat ik meer naar daar ga gaan dan hij naar hier, want hier is er in het weekend namelijk niets te doen, ik hoorde van mijn erasmusvriendjes dat het hier op zaterdag leeg en verlaten was, enkel de erasmussers en de inheemse bevolking schoten nog over, en dat zijn er niet veel. En in Lissabon bruist de stad in het weekend!

Op maandag moest ik afscheid nemen, SNIF, wéér twee weken wachten...
Gisteren (maandag dus) 's avonds in de hostel gezeten met Tina en andere Sloveense vrouwen en weer vroeg gaan slapen... Mijn lichaam is al dat feesten nog niet gewoon precies, maar ja ik heb genoeg tijd om te trainen! hihi!!! Schockeer ik jullie nu??? Moeha!

Vandaag heb ik mijn vakken in orde gebracht. Ik mag er hier maar vier doen, omdat professor Roegiest wil dat ik zijn tweede- semester- vak ik Gent doe, spijtig, want Roegiest moet ge proberen ten allen tijde te vermijden...

Heb net mijn eerste les gehad... Rampzalig, ik versta niets van haar Portugees... ze heeft ook de meest irritante stem ooit: een hoge piepstem en als ze spreekt, spreekt ze met haar lippen extreem getuit... Gelukkig zijn er enkele Britse meisjes die dit vak ook volgen en zij konden me uitleggen dat we massa's taken moeten maken voor dit vak... Joepie, ik kan straks al beginnen...

Ik heb trouwens net met een klasgenote vanuit Gent gepraat en naar het schijnt geven ze bij de feedback van het examen taalkunde (van Roegiest) mijn examen als voorbeeld van een goed examen. Zo wisten enkele mensen al hoeveel ik had, voordat ik het zelf al wist...Fantastisch!

Voor de rest: het blijft hier mooi weer en de overige vrouwen die het kot hier gaan bewonen zijn net toegekomen. Ik begin me stillekes aan aan te passen aan de stomme regeltjes...Ik moet wel e...

Um beijo para tudos

Nathalie


4 opmerkingen:

Anoniem zei

goed zo, nathalie, zo weet ik tenminste of jullie weekend leuk was want op Andres blog nog niet veel te lezen of te zien.
good luck met je portugees...
Doll

stocky zei

Yo De Muis,
Gelezen en goedgekeurd,maar zorg dat ge u niet teveel vermoeid!
Toot,
Uw bezorgde paps
(héhé)

Anoniem zei

Hallo Nathalieke

Alles ok met jou ?
zo te lezen wel hé ! Ge hebt groot gelijk dat ge zoveel uitgaat al moet ge zien dat er niet teveel sampekes (=katers, flauw mopje hé)volgen.
Ik denk wel dat ge uwen draai al gevonden hebt, ook weer typisch dat ge daar zoveel volk al kent
maar goed ook want er zo helemaal alleen zitten is ook niet dat
Bij ons alles ok, Philippe en ik hebben alle twee de griep gehad, ja het is in België veel slechter weer dan bij jou ! maar we zijn er nu wel wat door. Ik ben alleen zoooo moe, dat zal nog wel even duren. Gelukkig is Helena (tot hier toe) nog niet ziek geworden maar we hebben ze 2 dagen bij mijn ouders moeten doen omdat ik haar niet kon verzorgen en schrik had haar ziek te maken (snif, was echt niet tof)
De enige mooie dag vd week lag ik met 38 graden koorts in bed!
Genoeg geklaagd, zondag hebben we familiefeest, mijn oma wordt 85 en de dochter gaat jouw kleedje aandoen !! Het lijkt haar wel te passen want ze groeit zo flink
Volgende week wordt ze 7 maanden straf hé. Ze kan al bijna rechtop zitten al waggelt ze maar het komt wel. We sturen je zeker foto's van zondag want ze is weer flink veranderd
Het winterseizoen is op den tennis ook van start gegaan dus Philippe heeft het super druk met het plannen vd lessen, uren enz. Maar ik heb wel de indruk dat jouw opvolging vd dans zeer goed verloopt
geniet nog van alles daar, veel succes met de lessen en tot binnenkort
Kristina & Co

Anoniem zei

hoi sjaapken,

Eindelijk weer thuis na een labeurweek opgezadeld met onwillige en jumpende puistenpubers!
met ons velooke door de gietende regen langs het idyllisch ogende deurganckdok met al zijn kilometerslange containers; vechtend tegen de snijdende wind op de polderdijken...dagelijks ne mammoetafwas van hier tot in zuid-afrika (en ik overdrijf ni!)...
dus zoals te verwachten ben ik koortsig en dodelijk vermoeid teruggekeerd van de prosperpolder'(doel): activiteiten van s morgens 7u tot 23u non stop meerbepaald! privacy nihil!das niks meer voor mij!
was zo druk bezig dak zelfs broerke zijne verjaardag ben vergeten: mea culpa!

gisterenavond mijn haarke lekker laten soigneren bij onze coiffeur in gent! deed zo deugd in my favourite town rond te lopen! voelde me direct stukken beter!

ik kijk er al naar uit om je te komen bezoeken in coïmbra: je feestende neus komen verstoren: hahaha! vliegende controlebrigade semal!

allé dikke kus/knuffel en tot volgend verslag

tanteken