donderdag 29 november 2007

6 tot 29 november



Hoihoi lieve mensen, hier het vervolg!

Brrrrr, het is hier koud ’s avonds…

Vervolg vorige post:
Dus op zes november ben ik naar de hostel-tandarts geweest hihi: een belegd broodje van het vorige weekend had namelijk mijn tandvlees van mijn groeiende wijsheidstand volledig doorgesneden... Maar: geen probleem, het is het tandje dat wil doorbreken...

de foto's hier zijn van de moustache-party


donderdag 8 november: mijn eigen eens verwend: haarmaskertje, gezichtsmaskertje, nagels lakken enzo van die dingen... Deugd dat dat deed om zo eens mijn eigen te verwennen met een schoon muzieksken op de achtergrond… Ik voelde mij volledig oooooooooooooooooom (zen). Ik ging normaal rustig thuis blijven en slapen, maar ja, ik word hier vrij snel overtuigd als mensen vragen om uit te gaan… Maar het was echt niet leuk het uitgaan, omdat ik vooral heb zitten praten met het meisje waar ik ruzie mee had…Dus ik was te droevig om mij te amuseren.

Vrijdag 9 november: rustige dag en ’s avonds een drum and bass feestje met de Portugese hostelbende: leuk maar niet genoeg volk en bijgevolg geen ambiance… Ik denk dat het te geforceerd wordt: mensen moeten zich precies amuseren… Dus ja, ik was het daar snel beu… Heb extreem goede babbels gehad met de João van de hostel: die kan mij echt een klare kijk over de situatie geven (en een mannenopinie is drie vrouwen waard soms…)

Zaterdag 10 en zondag 11 november: rustig weekend, gevuld met naar films kijken en werken voor den unief (en jaaa, ik studeer hier ook) Op zondag, de raarste situatie ooit. Margaux stuurt mij een sms rond 21 uur om te vragen of ik niet mee met haar wilde gaan shoppen???? Ik dacht dus dat ze over de maandag sprak, maar neen ze sprak over zondagavond… We zijn met Renaat, Rodolfo en een vriend van haar naar een shoppingcentrum geweest, dat open is tot 24 uur, elke dag. Ge moet u voorstellen hoe raar dat is om op zo’n dag op zo’n uur naar winkels te kijken… En, het ergste was, we kwamen daar toe en da hing daar VOL kerstverlichting...OP 11 NOVEMBER!!!!

Maandag 12 november: naar de lessen en ’s avonds gekookt voor Tina en vrouwenbabbels gedaan: FANTASTISCH!!! Ik heb haar huiswerk Portugees gemaakt en zij heeft mijn haar platgestreken en mijn nagels gelakt. HAHA, zo een girlsnight kan wel eens heel plezant zijn…

Dinsdag 13 november: gewerkt in de hostel en na de les had ik een afspraak met Sabrina(It) en Rocio(Sp) om onze opdracht voor Afrikaanse Culturen voor te bereiden en onderzoeken te doen. We moeten een soort van presentatie geven, over Chaka Zulu, een Zulu-Zuid-Afrikaan die als mythische figuur wordt aanzien… Daarna hebben we naar een documentaire gekeken (was ook een opdracht voor Afrikaanse Culturen) over de kolonisatie door de Portugezen in Afrika. Daarna moesten we daar een pagina over schrijven… Daar verschrikkelijk lang aan bezig gezeten en daarna nog enen gaan drinken met João en vrienden van hem. Continue oefening van mijn Portugees: JOEPIE

Woensdag 14 november: les en de laatste papierzever gaan in orde brengen…Nu zijn al mijn papieren van Erasmus in orde, tot dat ik terug in België ben… ’S avonds gaan eten bij de Renaat thuis met Margaux en Rodolfo.

Donderdag 15 november: Om 11 uur in de hostel beginnen werken. In de namiddag dan een trein genomen naar mijn schatje. Ik had het nodig eens ergens anders dan in Coimbra te zijn, en niets is beter dan bij het vriendje natuurlijk… Hij is me aan de metro komen halen en we zijn daarna direkt vertrokken naar het kot van vriendinnen van hem: Nederlandse meisjes. Zij hadden gekookt: scampi’s, slaatje, patatjes in den oven… Zeer, zeer lekker… Daar de erasmusvrienden van Andrew beetje leren kennen. Leuke mensen! Maar spijtig genoeg was ik niet echt in de stemming, voelde me niet echt 100%.. Maar dat was snel over, omdat mijn liefken, de negatieve gevoelens kan doen wegsmelten…Daarna Bairro Alto.

Vrijdag 16 november: Fishsticks gegeten!!! Zeer belangrijk dit op een blog te melden, ik weet het, maar dat kan toch zo smaken e… Dan ’s avonds voor nen anderen Belg zijne verjaardag ene gaan drinken en erna ben ik met mijn schatje naar een Goa-feestje geweest! Supergoe!

Zaterdag 17 november: vooral geslapen en tv gekeken. Dan was het kotfeest op Andrew zijn kot. Moustache-party: iedereen had dus een al dan niet echte snor… Zeer komisch… En het verhaal hoe ze op een snor komen is het volgende: hun huisbaas Carlos heeft een grote snor… De vrouwen hadden met eyeliner een snor getekend… Daarna zijn we nog naar een erasmusparty getrokken, waar er veel te veel volk was…

Zondag 18 november: Heb ik beetje gewerkt voor de unief. En dan zijn de ouders van Andrew afgekomen… Super om hen nog eens weer te zien, wel vreemd omdat het zo een andere situatie is… We zijn met hen dan heerlijk gaan eten in een Italiaans restaurant. Ik heb daar de biefstuk van mijn leven gegeten… Heerlijk gegeten!!! En gezellige babbels met zijn ouders. Daarna zijn we nog gaan shoppen (ja, zelfde keten als deze in Coimbra, die dus op zondag open zijn…). En Dol heeft Andrew nieuwe schoenen ‘aangesmeerd’. HIHI! (sjjjjt, niet zeggen e, maar het was wel nodig…). Het was echt een superleuke avond! Merci Dol en Patrick!

Maandag 19 november: terug naar Coimbra en naar de les. Het was een vreselijke dag: het goot abnormaal hard (mijn derde dag regen trouwens sinds ik hier ben, hihi). Dus ik was helemaal doorweekt toen ik aan de les aankwam… Op mijn kot hadden we een vergadering, omdat er geld gestolen geweest is van een bepaald meisje, die altijd haar deur openlaat… En er verdwijnt fruit en andere dingen. Nu ja, daar moest dus dringend over gesproken worden. Zeer goed en volwassen gesprek…

Dinsdag 20 november: Weer afgesproken met de Italiaanse en de Spaanse voor onze opdracht. We moesten terug naar de documentaire kijken, maar het was voetbal. HIHI. Als tijdsvulling maar op café geweest e. HAHA! Was zeer leuk, want er zijn veel mensen afgekomen. Lang getetterd en daarna een beetje uitgeweest…

Woensdag 21 november:les en daarna ben ik bij de Renaat thuis gaan koken voor hem, Margaux en Rodolfo: het viel in de smaak… Erna nog enen gaan drinken en dan naar huis.

Vrijdag 23 november: in de hostel gewerkt van 9 tot 16 uur. Het was zeer mooi weer, dus ik heb in de tuin daar een beetje dode blaadjes weggeveegd… ’S avonds met Margaux, Rodolfo, Renaat en Gilles naar nen Chinees gegaan. Het was heel heel lekker! ’s Avonds uitgeweest naar een Elektrofeestje.

Dinsdag 27 november: er was een feestje op mijn kot hier, met al de vrouwen, ze hadden kastanjes gepoft (traditie in Portugal) en ze waren onnozel aan het doen. Maar het was al bij al nog leuk. Het begint goed te gaan hier op mijn kot. Oppervlakkig blijven is de boodschap, maar het lukt zeer goed op die manier!

Woensdag 28 november: in de hostel met Renaat naar een film gekeken:”Barbarian invasions” een echte aanrader!!!

Donderdag 29 november: Vandaag mijn professor van Spaans (zij die niet weet dat Vlaams dezelfde taal is als Nederlands) in de gang zien roken, samen met enkele studenten (en ze is ouder dan 50)... HAHA, mooi. Ze zei in de les eens dat er zeer veel coke gesnoven wordt in de academische wereld. Ze zei dat zij dat niet doet hoor! Maar ze heeft dan gewoon vanaf september al een chronische verkoudheid, want hoeveel keer per les ze haar neus niet optrekt, ik heb het nog niet geteld... Vreemd mens!

Bij deze zijn mijn verhalen weer eens verteld zie...

Zo, lieve vrienden en familie, dit was het weer. Zoals jullie zien, heb ik geen fantastische verhalen meer te vertellen… Het weer is terug fantastisch (behalve ’s avonds: dan is het drie graden) en ik heb veel werk voor de unief… Ik denk wel zeer vaak aan de dag dat ik terug naar huis kom, ik vraag mij echt af hoe ik mij dan ga voelen… Ik denk dat het terug een enorme aanpassing zal zijn… Ik zou zo graag hier blijven en jullie naar hier brengen en hier gewoon blijven met iedereen die ik graag zie, maar ja, dat zou egoïstisch zijn. Toch een mooie droom… Maar ja, dit hier is geen ECHTE realiteit: eerst en vooral, studeren is nog niet de echte wereld en erasmus nog minder…Het is wel mijn realiteit nu, maar ja, wie weet wat komt er later allemaal… Hopelijk even goede dingen, waar ik even veel uit kan leren, of zelfs nog meer…

Mijne papa komt van 5 tot 10 december: joepie! Dus waarschijnlijk zal ik daarna mijn volgende post eens schrijven!

Mijne lieve schatten, ik groet jullie! Ik mis jullie (maar België niet…)

Dikke zoenen van mijnentwege!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

dag Nathalie, t'was voor ons ook leuk je terug te zien welliswaar studerend aan de keukentafel, zag er niet erg confortabel uit maar jullie zijn al veel gewoon.Ben blij dat je de schoenen van Andrew ook "nodig" vond!
vandaag heb ik jullie beiden erg gemist: Bruce en Julie waren ook weer mee aan tafel en 't was weer even gezellig druk in huis maar ik had er nog meer van genoten moesten jullie erbij geweest zijn.Bruce is nu een weekje in Gent om te studeren dan nog 2 exames in Barcelona en dan 3 weken vrij.Ik hoop dat je het gezellig zal hebben met je papa deze week!
Geniet van het mooie land etc....dikke kus van Doll en co

Anoniem zei

dag klein meideken,
Efkens tijd tussen al mijn examens verbeteren door met mijne dikke rooie stylo om je te emailen.
Heb je vaderken gisteren gebeld om je nen dikken kus mee te geven en te horen of hij zijn kabas vol snoepkens heeft geladen!En ja de voorraad is aangevuld!
Ons klein helenaake is echt goddelijk: ze wordt groter en kan al heel flink zitten en doet verwoede pogingen om vooruit te bewegen door zich schuinweg op de mat te leggen met de poep in de lucht een beentje geplooid onder het buikje en zo hup vooruit! wat niet echt lukt zoals je al gedacht had! maar schattig jong: je zou het moeten zien!haar mama en mapa hadden een flinke buikgriep van t weekend!
Ook onze vriend luc is gegrepen door het vaderschap en verwacht een babytje en dat op zijn hoge leeftijd.(is 4 jaar ouder dan ik!!). Kristina weet aan wie ze helenaakes kleerkes moet geven hahaha!
Hier ist afschuwelijk herfstweer met veel wind en regen: je weet hoe ik dat haat! mijn huis kreunt en zucht van het gebeuk van de wind!
Vorig weekend heb ik jouw klusjeswerk gedaan: op het dak van de garage gekropen met rogers ladder om tonnen eikenblaren op het veld te dumpen! wat een werk!
Allé amuseer je met je vaderken en tot later.
dikke kusknuffel van moederken alias zottanteken.

Anoniem zei

Helaba Lieve Nathalie

Leuk dat je nog eens je blog aanvulde al zal het vast niet makkelijk zijn om elke keer weer iets nieuws te vertellen !
Met ons alles ok, beter dan vorige week alvast. Philippe heeft toen een hele zaterdagnacht boven het toilet gehangen, en ik de nacht nadien... helena had een buikgriepje meegebracht vd crèche
ik ben nog nooit zoveel ziek geweest in mijn leven als de laatste maanden, en als ik de pediater moet geloven is dat nog tot april zo, enfin we slaan er ons wel doorheen. Sinds eind deze week slaapt ze wel goed terug door 's nachts (soms moesten Ph en ik elk 2 à 3 keer per nacht uit ons bed !) dus ik voel me wel al een heel pak beter.
Wat je zegt van het "echte" leven is absoluut waar. Studeren en Erasmus zijn zo'n unieke jaren
Als je begint te werken en moet ondervinden wat dagelijkse stress enz is zal je beseffen dat het niet altijd makkelijk is... Dus profiteer er nog van. Hier is het eindelijk wat gestopt met regenen en krijgen we enkele dagen rustig maar koud weer, ik heb het liever zo is beter voor de bacteriën hé.
We gaan je enorm missen met de kerstdagen. Nu is iedereen nog druk ah werk maar als we bij Pappie gaan zijn op de 25ste 's middags zal het toch zeer raar doen
wie gaat er nu de garnalenkroketjes bakken ????
Ik ben wel blij dat je terug bent voor Helena's eerste verjaardag. ik ben wel benieuwd om te zien hoe ze zal reageren als ze je ziet !
Nog amper 3 maanden en het is al zover, het lijkt wel gisteren dat ik in het ziekenhuis lag. Al goed dat alles zo vlug vooruit gaat hoor
Ze kan al bijna staan, kruipen is momenteel eerder ter plaatse zwemmen maar ik zal het park binnenkort toch moeten uithalen
nog veel liefs aan Andrew en dikke knuffels van ons allemaal
Helena, Philippe en Kristina