zaterdag 22 december 2007

11 december tot nu en uiteraard meer deze keer...

Dag mijne schatten!
Deze keer zal ik net iets korter zijn omdat ik de laatste week eigenlijk niet veel gedaan heb. Buiten studeren, af en toe ene gaan drinken, de laatste lessen volgen, ...

Op 11 december was er een verjaardagsfeestje voor Paulo(Canadees) en John(euh Noorwegen denk ik). Iedereen die zo een beetje bevriend was met 1 van de twee was uitgenodigd. Het was in zo een bar waar ge kon eten aan tien euro, zoveel als ge wilde. Maar ook het bier en de sangria waren à volonté. Ge kunt u dus wel voorstellen dat er daar verschrikkelijk veel zatte mensen waren... Het was wel heel plezant, iedereen terug verenigd. Dat was geleden van eind oktober. In dezelfde ruimte waar wij zaten, zaten er ook een bende studenten die duidelijk heel wat te vieren hadden, en de hele tijd drank/zuipliedjes aan het zingen waren...Vreselijk, ge kon de persoon die naast u zat bijna niet verstaan door die zattemansgezangen. Daarna wou iedereen nog uitgaan, maar het viel tegen, dus ons Nathalie heeft snel haar biezen gepakt om haar bedsponde te betreden.

Op 12 december: vroeg op om naar de laatste les Afrikaanse Culturen te gaan. We kregen op het einde van de les al onze werkjes terug... Ondanks de vele grammaticale fouten, kreeg ik als commentaar muito bom en bom. Dit wil dus zeggen dat ik waarschijnlijk geslaagd ben voor dit vak en geen examen moet maken (ge moet dus enkel een examen maken als ge gebuisd zijt), maar het goede is, dat hij na de les tegen de erasmussers zei: 'ik hoop dat jullie iets bijgeleerd hebben in dit vak en dat jullie de informatie zullen onthouden in de toekomst, ik wens jullie een mooi leven...' Ik hoop dat dit een soort afscheidsspeech was (hihi). Nu ja, ik hou jullie wel op de hoogte.
Als ik hiervoor geen examen heb, dan heb ik er enkel twee.. Na deze les hadden we nog Portugese les. In deze les hebben we een test-examen gekregen, om te zien hoe het werkelijke examen er zal uitzien. Het ging vrij vlot, ondanks ik er helemaal niets voor geblokt had. Ik wou eens zien hoe goed het al ging zonder te leren...Spannend.
's Avonds was het kerstfeestje op mijn kot. Iedereen had dus een naam moeten trekken uit een zak en voor die persoon moesten we een geschenk kopen. Het grappige was, dat ik een cadeau moest kopen, voor degene die er voor mij een moest kopen. Ik heb een mooie zwarte, dunne sjaal gekregen. Leuk e. En iedereen moest iets zoets of zouts meebrengen. Maar eigenlijk was iedereen moe, en is het niet echt een feest geworden. Een voor een ging gaan slapen. Dus ik ook!

donderdag 13 december: om 9 uur beginnen werken in de hostel. Hele tijd zitten lezen. 's Avonds is Tina naar mijn kot gekomen om te tetteren en daarna zijn we met João uitgeweest naar een rock-disco. Het was heel heel leuk. Het was lang geleden dat ik me op zo'n echte, eerlijke manier geamuseerd had, zonder enig gedwongen 'je-moet-je-amuseren' gevoel...

de rest van de week was zeer rustig: af en toe ene gaan drinken en op mijn kot gezeten en gepraat met mijn kotgenoten. Maandag heb ik het resultaat gekregen van mijn Portugees test-examen en ik had 12/20 zonder te studeren. Dus nu ga ik veel studeren en gaan voor een 18 (hihi, mooie uitdaging). Gisteren is er iets verschrikkelijk vreemds gebeurd in ons kot... Er lag een drol gepositioneerd op een meter van de wc... En dit is dus overdag gebeurd... Niemand kon begrijpen hoe dit mogelijk is... Ge moet u toch al in zeer verre oorden bevinden en zeer slecht opgevoed zijn en een ongelooflijk fysieke perskracht hebben om dit voor te hebben... Nu ja, vele meisjes zijn deze vreemde gebeurtenissen beu en willen hier weg..VREEMD, vreemd...
Voor het moment zit ik met een verkoudheid op mijn ogen (hoe dit mogelijk is, ik weet het niet, maar mijn ogen zijn bloeddoorlopen en pikken, ween!)
Oh ja, nog een erg weetje: ons Margaux heeft al een hele week ongelooflijk grote bollen op haar lijf: het konden muggebeten, spinnebeten, allergie zijn... Maar die beten werden elke dag talrijker. Nu ja, ik zeg het al, voor mij zagen het er beten uit en ik vroeg haar of ze toch niet eens kon kijken of ze met vlooien zat in haat kot...En ja, vandaag heeft ze er enkele gezien. Och arme jong, hoe vreselijk. Gelukkig gaat ze morgen naar België voor de feestdagen. Maar uiteraard wil ze niet meer terug naar dat kot... Zo zie je maar, higiëne in koten...Brrrr, ik mag er ni aan denken...
Lieve schatten, ik denk zo vaak aan dingen die ik jullie wil vertellen, maar uiteraard ben ik die nu al vergeten...
Morgen of overmorgen ga ik naar Andrew voor een dag of tien, om met hem te studeren en de feestdagen door te brengen.
Oh trouwens, het is hier 's nachts tien à 13 graden (hihihi dat is dus een verschil van 15 graden met België)
En ik heb mijn twee examens (misschien nog Afrikaanse culturen maar dat weet ik pas begin januari) op woensdag 9 januari en op 26 januari...Veel tijd ertussen dus. En dan valt de tweedezit in februari...

Ik wens jullie allemaal een zalige kerst en een zeer gelukkig nieuwjaar. Ik zal jullie missen op deze dagen!!! Ik kan jullie niet beloven naar iedereen berichtjes met wensen te sturen, dus doe ik het via deze weg e! Ik wens jullie goede feesten met niet teveel maagkrampen en katers... En vooral veel plezier en voor de studerenden onder ons: heel veel succes met de examens! Ik denk aan jullie!

Dikke zoen voor mijn schatten die ik allemaal heel graag zie en zeer veel mis de laatste dagen...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Nathalieke,

De kerstdagen goed doorgekomen zo ver weg van ons allemaal ? Het kerstfeest bij pappie was niet hetzelfde zonder jou. Ook Nina moest blokken en kon er dus niet bij zijn dus ons Helena was het enige kleinkind, ze voelde zich een beetje eenzaam denk ik. Zo zonder haar nichtjes
Voor de rest alles ok, we zijn enkele dagen naar zee momenteel al moet ik vandaag 1 dagje gaan werken want ik heb niet genoeg verlof stom hé. Dus is Philippe vandaag een dagje alleen op stap met ons madam, zal wel lukken zeker. Maar nadien ben ik thuis tot en met 2 januari. Het doet deugd om wat gewoon thuis te zijn, niet vroeg te moeten opstaan enz.
De examens zullen wel meevallen, ik heb de indruk dat ze voor Erasmusstudenten ook wat meer flexibel zijn, het is voor jullie toch ook een pak moeilijker met de taal enz. dus dat komt wel in orde als je er genoeg tijd is steekt natuurlijk. Qua planning zit het in ieder geval wel goed hé.
Alvast een zeer goed eindejaar, niet te zat en doe Andrew veel groetjes van ons en tot binnenkort voor meer Blog avonturen
Kristina en Co