dinsdag 9 oktober 2007

maandag-maandag




Dag mijn lieve schatten!
Hier weer een vers blogsken.

Eerst even vermelden dat ik nog steeds geen foto-album gemaakt heb, maar dat komt, dat beloof ik!
En ik ben van plan om elke week op maandag of dinsdag een verse blog te maken, dus...

Ten tweede: proficiat Bruintje met je job, en direkt in een bank, net wat ge wilde he!

Ten derde: proficiat Laisnezken e!

Ten vierde: ongelooflijk spijtig dat ik niet op ons Helena'tje haar eerste grote feest kan zijn... SNIF! Maar het is inderdaad niet aan te raden een al lopende baby nog te dopen! Ik zal mentaal bij haar zijn en bij de mama en de papa ook uiteraard!

Ten vijfde: papie, ik heb u een mailtje gestuurd. Ook nijg bedankt voor de extreeeeeeem lieve sms, ik kreeg er tranen van in mijn ogen!!!

Ten zesde: ik mis jullie nog steeds! Nu merk ik nog meer als anders hoe liefdevol de mensen zijn die het dichtst bij mij staan, waarvoor dank!

Ten zevende: ook de mensen (Guido en tante Nicole) die me verrast hebben met een blogcommentaartje: merciiiii!!!!

Ten achtste: dikke lieve zoenen ook voor al de mensen die ik nu niet vermeld, ik heb al 8 puntjes, en anders wordt het wat uitgebreid... In het vervolg zal ik op jullie commentaren persoonlijk reageren ook, dus vergeet niet af en toe te kijken naar hetgene dat ge zelf geschreven hebt, het kan zijn dat ik erop gereageerd heb. Dat is uiteraard ook net iets persoonlijker e...

Dus waar was ik gebleven?
maandag: Iedereen was vreselijk moe, dus een zeer kalme, koffiedrinkende dag gehad, en meer valt er niet over te vertellen...

dinsdag: Mijn eerste echte Portugese les gehad: leuk, interessant, klas vol lawaaierige Spanjaarden en Italianen, strenge lerares.. 'S avonds mijn eerste Spaanse les gehad: het is dus ongelooflijk hoe veel minder leerstof dat ze hier in hun hoofd moeten krijgen in vergelijking met Gent... We hebben een geweldige opdracht gekregen, maar ik moet ze maar half doen, omdat ik nog geen vergelijking kan maken tussen het Spaans en het Portugees!!! I love to be an erasmusstudent!!! Zelfs voor het vak 'afrikaanse culturen' mag ik met de opdrachten wachten omdat ik nog niet voldoende Portugees kan, hehe!
Ik heb ook besloten hier maar drie vakken te doen in plaats van vier, omdat het allemaal zo slecht viel, overlappingen à volonté! Dus volgend semester volg ik Portugees II in België, maar aangezien mijn niveau wel wat hoger zal zijn... HIHI, soms moet ge een beetje de snoodaard uithangen. Ik heb de vorige jaren al genoeg afgezien, dus wil ik het mij dit jaar een beetje makkelijker maken en genieten van het student-zijn: maar daar ben ik uiteraard al volop mee bezig zoals jullie wel kunnen lezen (hihi).
Ik ben er in die les Spaans ook uiterst van verschoten, hoe vriendelijk de Portugezen wel zijn: allemaal wilden ze mij helpen en hun cursus uitlenen om te tonen hoe alles functioneerde in die les enzo, ze waren zelfs veel vriendelijker en duidelijker dan de Spaanse prof!
'S avonds weer een zeer rustige avond doorgebracht, we hadden namelijk geen zin buiten te komen, want het was Belgisch hondenweer: regen en wind: GEWELDIG!!! Dus hebben we de hele avond thee'tjes gedronken en daarbij horen: koekjes en... een film: E.T. Ik moet vol schaamte toegeven dat het de eerste keer was dat ik E.T. heb gezien, maar ik vond hem de max!!!!Zoooooo'n schattig beestje!!!

woensdag: Gaan shoppen om lakentjes te kopen en een lekker donsdeken, want het is hier vreselijk koud 's nachts (in vergelijking met overdag scheelt dat toch wel een graad of 10/15)
'S avonds in de hostel gewerkt en wat eten voor mezelf gemaakt maar ik had te veel, maar gelukkig kwam ons Margaux toe om mijn gerecht te helpen opeten!!!
Weer een uiterst rustige avond, vroeg gaan slapen om donderdag fit om negen uur in de les te zitten.

donderdag: les, les, les en 's avonds zijn we eens op bezoek gegaan op Margaux haar kot en daarna zijn we gaan feesten tot in de vroege uurtjes!!! Naar het schijnt waren er nogal veel mensen met mij aan het lachen, omdat ik een man of zeven werkelijk van mij weggestampt heb. De meeste vrouwen praten met de lastige mannen, proberen die mannen dan duidelijk te maken dat ze niet geïnteresseerd zijn,... Maar dat duurt dan wel even vooraleer ze van die vlieg verlost zijn. Ik heb ze gewoon weggeduwd, en volgens de mannen waar ik mee op schok was, was dat een vrij komisch feit, alhoewel ik dit een doodnormaal feit vind... Wat denken jullie? (haha kwestie van een beetje interactie te creëren want zo de hele tijd mijn verhaal typen zonder antwoord is net alsof ik aan het praten ben tegen een doof-stomme muur)
Nu ja, mijn lief schatje is wel blij dat ik zo kordaat optreed! En ik ook! Ik heb ruimte nodig als ik sta te dansen!

vrijdag: Ik heb welgeteld 1 uur geslapen, want moest vrijdagochtend in de hostel gaan werken. Het erge aan dit feit is, dat ik eigenlijk met de eigenaars van de hostel aan het feesten was, zij vonden dat dus ook uiterst grappig dat ik na een uur al moest gaan werken...
Ik was dus nogal (onderdrijving) moe... Ben dan mijn geliefde gaan halen aan de bus: een superromantisch wederziens(net als in de films)!!! We zijn dan in de Mc Donald's gaan eten (Amerikaanse film dus) en hebben onze hamburgertjes (en een slaatje: jaja, ge leest het goed)in het park gaan opeten. Om onze voedzame voeding goed te laten verteren heb ik hem een rondleidingsken gegeven in Coimbra en het toeval wilde dat er zich net een prachtige zonsondergang afspeelde voor onze ogen achter de universiteitsgebouwen... Daarna een leuke nachtwandeling gemaakt in het mooie Coimbra. Ik besefte na deze wandeling wel, dat we eigenlijk Coimbra al volledig gezien hadden: HAHA, op zes uur ongeveer...

zaterdag: Na twaalf uur geslapen te hebben, zijn we eens naar een park geweest langs de Mondego (voor de slimmeriken onder ons: dat is de rivier die hier stroomt), hebben daar gepicnict (stokbrood met la vache qui rit en druiven) en hebben de hele dag romantisch aan het water gezeten en gewandeld. 'S avonds lekker slaatje gaan eten aan het water. Eén probleem: we zaten op een soort houten terras op het water, maar er zitten spleten in dat hout, dus wat gebeurt er??? Ik bots tegen Andrew zijn mes en floep: het mes valt tussen een kier, recht in de Mondego... Typisch? Nee!!! Totaal niet!!! We zijn daar een paar uur gebleven want het was een uiterst gezellige loungebar... Romantiek!!! Het was echt een fantastisch weekend met mijn liefken, waarvoor dank, mijn lieve geliefde! In de hostel nog naar een filmken gekeken op mijn laptop: Charlie and the chocolatfactory met Johnny Depp (ik was teleurgesteld want hij is echt lelijk in deze film), de film was wel uiterst goed!!! Heel educatief voor kinderen in hoe ze moeten omgaan met snoep, hihi!!! Ik had die film of het boek beter eerder gezien...

zondag: In de tuin van de hostel gezeten met tliefken en nog wat andere mensen, vooral lui geweest, want het was veel te warm om actief te zijn en er is hier ook niets te doen in het weekend... Dan koffietje gaan drinken als de zon weg was en dan...HET AFSCHEID. Snik!!! Hem uitgezwaaid en dan was ik helemaal droevig...Weer twee weken wachten...
Wat op mijn kamerken gezeten en wa schoolwerk gedaan...

maandag: les, les, les en 's avonds in een studentenrestau gaan eten en daarna zijn we naar een fado-café gegaan met de erasmusbende. Het was prachtig, maar het probleem was, dat sommige nationaliteiten geen respect hadden voor deze kunst... Normaal gezien hoort een fado-café stil te zijn, om naar de muziek te luisteren, maar de Spanjaarden en Brazilianen hadden het duidelijk veel te moeilijk om hun kwebbels te houden. Dus hebben we besloten eens met een klein groepje te gaan op een andere dag...
dinsdag: is nog niet voorbij dus is voor de volgende post!!!

BEIJINHOS para os meus amigos e familia

1 opmerking:

Anoniem zei

Dag nathalie, jij moest afscheid nemen van Andrew maar wij hebben hem eindelijk ook eens een weekendje gezien, heerlijk.
En, echt waar, zijn haren zijn geknipt. Hij is echt schattig! hij zal zich wel een keertje laten zien bij het skypen...ook gezellig met je vader gebabbeld. helaas te veel volk om langer te praten. (hebben ons 4x50 feest gehad dit WE)Ik hoop een paar fotootjes te zien van jouw en Andrew in Coimbra want hij was zijn fototoestel vergeten.
Ik lees nog steeds met veel plezier je blog. Dikke zoen. Doll